Lilla prinsessan på ärten


Nöjd tjej i sin höga bädd! Den fortsätter vi nog köra på ;) Hon har alltid annars bara haft en dyna, men nu två. Funderar på att klä de i nå tyg så det passar bättre i sovrummet.

Fick flytta ut grejer ur garderoben så målarna kunde måla fönstret där inne, och då tog jag ut den ena soffdynan och la den på den andra som Nova har i sovrummet. Det blev en hit! Nova har sovit på bädden hela natten, hon gillar nog att den är lite högre så hon kan hålla koll från bädden.

Idag kom C hem lite tidigare och jag mötte honom och Nova och vi gick hem. Målaren var kvar hos oss och hade sagt till C att han inte hade några problem med hundar (den som var hos grannen hade uppenbarligen det) så jag tog in Nova och han gav henne tid för att komma fram och hälsa på honom. Det gick jättefort, tog inte ens en halv minut så fick han klappa henne :) Hon till och med viftade på svansen när hon smög fram mot honom. Det är nog någonting som mognar i den där lilla ärthjärnan allt eftersom åren går.

Men jag vet att jag har ett större problem än Nova med att hon är folkskygg. Även om jag inte skaffade henne för att andra ska klappa henne så vill man ju ändå att det ska fungera. Men mitt största problem är folk som inte accepterar att hon är rädd, eller som tror att hon är elak, för det gör mig både arg och ledsen när folk är trångsynta även när man tar sig tid att försöka förklara. Skönt att det går mer bra än dåligt, synd bara att det oftast är de stunderna som det går dåligt som man lättast kommer ihåg.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0