På tåget norröver

Nu sitter jag och Nova på tåget upp till Gällivare. Säger fortfarande ibland att jag ska åka hem till Gällivare, även om det faktiskt är så att jag ska upp och hälsa på familjen, lite svårt att ställa om sig tycker jag ;) Även om jag känner mig mer än hemma i Gävle. Och jag frågar fortfarande vem vi (jag och min bror) är hos, för vi har ju alltid varit varannan vecka hos mamma/pappa. Men det känns konstigt att fråga vem Jonte är hos, så ja som sagt så har jag nog kanske inte riktigt insett att jag faktiskt HAR flyttat hemifrån. Haha!

Tågresan har gått bra hittills, tåget kom i tid till Gävle men blev stående en timme för det var tekniska problem norröver. När vi väl kom iväg så hann vi åka ca 10-15 min innan vi blev stående igen och vi blev meddelade om att ett tåg spårat ur i Söderhamn så vi kunde inte åka förbi där. Så vi stod där ett tag, sen har vi blivit omledda via Bollnäs och Ljusdal (gamla vägen).


Nova i torsdags, så jäääättenyfiken på Christoffers iphone! Det har hon alltid varit..

Det här är första gången jag åker tåg sen jag och Christoffer och Nova blev kvar på perrongen i Långsele. Jag har varit så fruktansvärt nervös och orolig att Nova ska bli dålig i magen när vi ska åka, för hon har varit det några gånger förr och det innebär ju såklart att jag måste rasta henne väldigt ofta. Och helst lämnar jag inte tåget över huvudtaget längre förrän jag är framme där jag ska kliva av, för jag är verkligen livrädd för att bli kvar på perrongen igen. Ensam! Rastade Nova i Ånge fort som tusan, tur det är snö ute och att Nova kissar på kommando. Vi passerade Långsele för ett par minuter sen men jag höll mig inne i tåget då för säkerhets skull ;)

Vi är fortfarande en timme sena men jag hoppas att dom kör ikapp under natten. Tur att jag har mobilt bredband iaf, då går tiden lite fortare. Pappa hämtar oss på perrongen imorgon och när mamma slutar så ska hon hämta upp mig och vi ska åka iväg och släppa hundarna tillsammans. Puma kommer nog slå i taket av lycka när hon får se Nova!


Kommentarer
Postat av: Mimmi&Benjy&Urax

ojoj, vart ni kvar i långsele?!? inte roligt.



ofta schäfer byter namn till tyskschäferhund. Haha kommer jag då aldrig säga :P

2011-12-28 @ 17:27:19
URL: http://laekenois.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0